Thursday 11 June 2015

Stairway to Heaven: Drama penuh air mata

Bismillahirahmanirahim..
Mulakan penulisan dengan lafaz kepujian untuk Dia. Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.

Hari ni tiba-tiba rasa nak menulis tentang drama korea. Saya salah seorang penggemar citer korea..Drama korea best sebab kisah cintakan?? Mengaku je lah..korang pun suka citer korea sebab suka bab-bab cinta..hehhee..Saya bukan sahaja suka bab-bab cinta tapi jalan ceritanya penuh suka dan duka..Tapi orang macam saya susah nak keluar air mata..mahal ni air mata saya..hahhaaa..tapi ada satu cerita korea ni yang buat saya tewas..dan air mata terus menerus keluar dari episod awal hingga akhir.."AKU TEWAS"..uwahahaha..

Nak tau x citer mende??


Nahh..citer ni la..STAIRWAY TO HEAVEN.. Sebuah drama yang penuh air mata..mengisahkan percintaan dari kanak-kanak lagi..tapi terpaksa berpisah kerana si lelaki perlu menyambung pengajian di luar negara..

Korang pun mesti pernah tengok cerita ni kan..tapi saya tetap nak tulis juga..hehhee.. kepada sesiapa yang belum pernah tengok wajib tengok..tak rugi..wajib?? ikut korang laa..tapi jalan cerita dia memang best..


Nie hero dia.. KWON SANG WOO sebagai Cha Song Joo

Nie heroin..CHOI JI WOO sebagai Han Jung Suh (Normal), Kim Ji Soo (Semasa hilang ingatan)

Ekceli..saya ni sangat berminat dengan Kwon Sang Woo..saya memang suka lelaki muka macam tuh..Tapi adakah bakal husband saya muka cenggitu?? Nak yang macam tuuuu...

Meh saya story sikit kisah dia.. Cha Song Joo dan Han Jung Suh rapat sejak kanak-kanak..dan memang family dorang tau..selepas kematian ibu Han Jung Suh, ayahnya mula berkahwin dengan seorang artis yang mempunyai dua anak..anak lelakinya bernama Han Tae Hwa manakala anak perempuannya Han Yoori.. Han Tae Hwa seorang pendiam dan tidak suka sikap ibunya manakala Han Yoori begitu taksub dengan kekayaan dan kepopularan ibunya..

KIM TAE HEE sebagai Han Yoori

SHIN HYUN JOON sebagai Han Tae Hwa

Kalau nak cerita memang panjang..macam ni la..Han Jung Suh dan Cha Song joo bercinta..tapi Han Yoori suka pada Cha Song Joo manakala Han Tae Hwa suka kat Han Jung Suh.. semasa Han Jung Suh ke airport untuk sambut kepulangan kekasihnya dia dilanggar oleh Han Yoori.. Kerana takut Han Yoori meminta tolong ayah kandungnya dan abangnya Han Tae Hwa..Mereka ingin menolong..sejak hari itu Han Tae Hwa yang menjaga Han Jung Suh yang hilang ingatan..Ketika itu Han Tae Hwa mula menukar namanya sebagai Han Chul Soo..

Semua orang percaya yang Han Jung Suh meninggal akibat kemalangan itu..Tapi Cha Song Joo tetap menyatakan yang kekasihnya belum meninggal. Kehidupan Cha Song Joo ketika itu penuh air mata..Dipendekkan cerita hampir semua rahsia terbongkar..dan ketika itu Han Jung Suh sudah pulih dari ingatannya..Namun, malangnya, Han Jung Suh menghidap masalah mata dan penglihatannya akan hilang.. Hanya Han Tae Hwa yang tahu rahsia tersebut.. Han Jung Suh sedih kerana tidak mampu lagi melihat kekacakan Cha Song Joo..





Suatu hari semasa di tepi lautan..penglihatan Han Jung Suh mula gelap..Dia terus menjerit memanggil Han Tae Hwa..dan terus memeluk..Tapi sebenarnya yang dia peluk adalah kekasih yang dia cintai, Cha Song Joo.


"Oppa..saya sudah tidak dapat melihat..
saya sudah tidak dapat melihat Song Joo"

Part ni laa saya menangis tanpa henti..yela..dia ingat tu Han Tae Hwa sedangkan tu adalah Song Joo..apalagi..sebak lah Cha Song Joo..lama juga Cha Song Joo menyamar jadi Han Tae Hwa..walaupun kekasihnya hilang penglihatan dia tetap setia mencintainya..

Kerana cintanya Han Tae Hwa pada Han Jung Suh, dia rela membunuh diri dan menderma matanya pada orang Han Jung Suh.. Akhirnya Han Jung Suh dapat melihat kembali.. Namun, kegembiraan hanya sebentar apabila Han Jung Suh jatuh sakit dan akhirnya meninggal..sedihhhhh.. 

Tengoklah cerita nie...best.. sekian. :)



 

3 comments:

  1. uwawawawa... nk tgk cite ni.. nk nk nk.. nk link.. nk tgk online plezz.. klu ada bole download pn ok jgk...
    biasa blk cuti sem y lps2, tv7 slalu ulang tayang cite ni.. tapi biasa la cuti sem xlme kan tgk separuh2 jek.. sedih cite ni seyes nk tgk full... T_T kwang sang woo T_T nanti share link ye.. tq :)

    ReplyDelete
  2. Kan..citer ni memang sedih sgt2..nanti sedia tisu banyak2..hehhee..try fifie buka link ni..http://www.dramaload.ch/korean-drama-stairway-to-heaven/watch-stairway-to-heaven-episode-1-17532/
    Yanie biasa ambil ngan kawan2..

    ReplyDelete
  3. okok tq.. hope link ni xde mslh lah ye.. lps fyp ti kita layan.. huihui...

    ReplyDelete

Singgah la mana-mana entry yg korang suka

copy right: Annie Qaseh- http://lukisandiari.blogspot.com